Het leven zoals het is: Bollywood - Reisverslag uit Bombay, India van Sieghart Michielsen - WaarBenJij.nu Het leven zoals het is: Bollywood - Reisverslag uit Bombay, India van Sieghart Michielsen - WaarBenJij.nu

Het leven zoals het is: Bollywood

Door: Sieghart

Blijf op de hoogte en volg Sieghart

15 Juli 2008 | India, Bombay

Beste vrienden:

Ik kan het toch niet laten even relaas te doen van mijn ervaringen vandaag!
Gisteren toch maar toegezegd op een dag als figurant in een Bolllywood movie. Mij terdegen bewust dat ik op een of andere manier zwaar in 't zak gezet zou worden.
Maar er werd mij beloofd dat er geen addertjes waren en dat ik betaald zou worden.
Dus mijn nieuwsgierigheid won het uiteindelijk.
Vanmorgen om 7u uit mijn bed gezet door de hoteleigenaar: wake up my friend, its time for Bollywood!
Zo gezegd zo gedaan; meegenomen door een kereltje van 14 en tijdens de ochtendspits met de taxi naar het staion en daar de trein op! Allemaal betaald door dat jochm dus dat begon al goed!
MAn wat is die ochtendspits op de trein hier erg! Ik ga nooit meer klagen als ik moet rechtstaan tussen lier en antwerpen.
Deuren hebben de treinen niet, en echt stilstaan doet ie ook al niet...
Erop gesprongen en een half uur ergens tussen honderd Indieers gehangen.
Op de bestemming aangekomen nog even wandelen tot we er aankomen:
Famous Studio's, Bollywood!
Direct de kleedkamer ingestuurd en daar stond een klein indiaantje als een gek hemden te strijken, waarvan ik er uitgerekend een lichtpaars aanmoest, volgend met een grijze geklede broek die duidelijk op India-maat gesneden was. Hilarisch.
Direct de studio binnengedropt, camera's roling and ACTION!

Om het even samen te vatten, ik was in een soort callcentre terechtgekomen en moest heel de tijd doen alsof ik op een toestenbord rammelde en sprak met klanten.
Waarover de film ging had ik het raden naar. Er was een hoofdrolspeler die vanalles in het Hindi zei en verdacht veel snoepjes at.
Toen ik na de middag toch wel heel benieuwd werd over wat in godsnaam de film ging ben ik er dan rond 4u, toen we al 8u aan het draaien waren, eindelijk in geslaagd om het draaiboek even weg te ritselen en een snelle blik te gunnen...

En daar kwam de adder vanonder het gras....
Ik bleek al een hele dag te figuren in een reklame voor muntjes! jawel: snoepjes!
Met die wijsheid duurde de volgende uren steeds langer, en we bleven precies ook maar telkens dezelfde takes doen.

Rond 8u, na 12u werk, begon mijn geduld zowat op te geraken en was de grap van 'we zien zel wat dat geeft, figureren in een Hindu-film' er al lang af.
Toen ik om 10u stil en doodop in een hoekje zat te mijmeren welke levensles dit dan wel weer ;ocht geweest zijn, kwam de verlossing!
Go change!
Ik werd betaald: 500roupees (10eur, 70eurocent per uur)
Dan direct omgekleed en terug met die kerel mee naar het station.

Daar werd de levensles al snel duidelijk:
Op weg naar het staion zag ik heel de r families naakt op de stoep liggen slapen zonder enige bescherming. moeders, vaders, kinderen van amper 1jaar.
Dussss beste lezer, de moraal van dit verhaal:
Kijk om je heen, het kan altijd NOG slechter.

Positief aan vandaag was de ontmoetingen met het lokale volk, lekker Indies eten zoveel ik maar kon eten en een onvergetelijke ervaring rijker!

Slaapwel en nu beloof ik lang niks meer te schrijven!

kusje
Sieghart

  • 18 Juli 2008 - 19:40

    Lfc:

    je hebt die 500 roepies toch wel onder die straatliggers verdeeld zeker. Wel voorzichtig zijn 'hoe' je dit doet?
    jepe

  • 18 Juli 2008 - 19:40

    Lfc:

    je hebt die 500 roepies toch wel onder die straatliggers verdeeld zeker. Wel voorzichtig zijn 'hoe' je dit doet?
    jepe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bombay

Mijn eerste reis

Sieg op den buiten

Recente Reisverslagen:

15 Juli 2008

Het leven zoals het is: Bollywood

14 Juli 2008

Ahum

13 Juli 2008

Helsinki : CHECK!

06 Juni 2007

Sand In My Shoes

01 Juni 2007

Und jetzt sind wir wieder da!
Sieghart

Sieg op den buiten

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 54530

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2010 - 31 Maart 2014

Shanghai

01 December 2005 - 31 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: