Nobody Likes You When You're 23... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sieghart Michielsen - WaarBenJij.nu Nobody Likes You When You're 23... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sieghart Michielsen - WaarBenJij.nu

Nobody Likes You When You're 23...

Door: Sieghart

Blijf op de hoogte en volg Sieghart

05 Mei 2007 | Australië, Sydney

Ketani: "Gelukkige verjaardag Sieghart!"
Sieghart: (glimlacht) "dankjewel Ketani! Da's lang geleden! Hoe is het?"
Ketani: "goed goed, 23? is het niet?"
Sieghart: "ja hoor, maar ik voel me vandaag toch niet zo jarig hoor!"
(ketani verdwijnt weer als plotseling als hij gekomen is.)
Sieghart: "Ketani?..."

Ketani is mijn denkbeeldige vriend van lang geleden.
Ketani is er altijd wanneer ik me een beetje eenzaam voel op dagen als deze.

Ik heb gisteren Broome en bomen omzagen achter mij gelaten om te gaan house keepen en dish washen in The Fitzroy River Lodge te Fitzroy Crossing.
De redenen?
- Een redelijk uurloon. (ik laat in het midden of het redelijk slecht of redelijk goed is)
- Kei veel uren
- Eten en accommodatie voor een kleine bijdrage van 'n $66 de week.
Daarvoor krijg ik een heerlijk aircon kamer voor mezelf, en drie keer eten per dag waarbij het water door de backpacker zijn mond loopt.
Het werk:
in de morgen 4 a 5uurtjes motelkamers terug in orde maken, beetje kuisen hier, een zeepje daar. Niet echt moeilijk dus.
Dan lekker middag eten tot dat ik bijna niet meer van mijn stoel kan komen, ff 3 uur middagdutje doen, en om 4u in de namiddag (na de grote middaghitte die ik net mis door in m'n kamertje te liggen)
begin ik af te wassen in het restaurant. Na een uurtje is het weeral pauze, deze keer weer om te eten.
Daarna is het nog een uur of 4 doorwerken totdat alles proper is, een gratis biertje en huppekee, het bedje in.
Mooi toch, niet?
En goed geld sparen omdat hier geen enkele mogelijkheid is ook maar iets uit te geven!

Ketani: "Goed voor elkaar gekregen Sieghart!"
Sieghart: "Dankjewel Ketani! Ketani??Ketani?"

Fitzroy Crossing is wat men dan noemt 'the Outback' oftewel 'het niks van het niks in het niks'
Gesitueerd 400km ten oosten van Broome, 1500km ten westen van Darwin, met daartussen bitter weinig
Fitzroy is dagelijks op het nieuws hier, meer bepaald het weerbericht met als troef het warmste plekje in Australie te zijn... tof he! (die airco bedoel ik dan)
Verder is hier geen mobilephone reception, dus aan alle toffe mensen die mij hebben proberen te feliciteren via sms: bedankt, maar ik heb het niet aangkregen. toch bedankt die 50cent aan mij te spenderen!
internet kost hier per uur ongeveer even veel als turbo telenet per maand, dus hier zal u het even met moeten stellen!

Wij zitten hier eenzaam, maar goed.

Peace out,
tot snel!

Sieghart

en Ketani

  • 05 Mei 2007 - 10:13

    Valérie:

    Happy B day aan de Sieg!
    Nog even werken, sparen, afzien mss en dan weer naar huis!
    Ik denk dat je rap terug weg wil hoor, hier in ons landje is er nog niets veranderd! Geniet nog maar met volle teugen van je ongelooflijk, mooie, warme, leerrijke...reis!
    Liefs x x x

  • 05 Mei 2007 - 10:26

    Uw Minnares:

    Gelukkige verjaardag Sieghartje!!! Misschien krijg je zelfs een verjaardagstaart als extratje bij al uw heerlijk eten! En anders krijg je er wel eentje als je terug bent!!!
    Drie dikke kussen en tot gauw!

  • 05 Mei 2007 - 16:34

    Hanne:

    Ketani, da's lang geleden.. Blijft een schattig verhaal! Heeft hij nog schoenen, Ketani? Amuseer jullie daar nog, probeer er het beste van te maken! X Hanne

  • 05 Mei 2007 - 20:30

    Moeder:

    Ach, die goeie ouwe Ketani! Zelfs Hanne kent hem en zijn fameuze schoenen nog!! Breng je hem mee als je weer naar huis komt?
    Dat belooft......

  • 07 Mei 2007 - 01:58

    Jonas:

    'Ketani' man?:-)
    Zeg happy B'day he maat! Heb u al meerdere malen proberen te telefornellen maar gij zit blijkbaar weer in een of ander gat. (boeregat dat is)
    seg laat is iets horen é
    salu en de kost

    ..en vergeet uw pillekes ni te pakken deze keer

  • 08 Mei 2007 - 09:12

    De Tantes:

    Gelukkige verjaardag Sieghart. Wij wensen je nog veel leuke jaren met veel reizen toe. Je neef Jan heeft in N.Y.C gezeten in de paasvacantie.

  • 09 Mei 2007 - 08:30

    Lisanne:

    Gefeliciteerd sieg!! Ik vind je verhaaltjes wel nog steeds een beetje zielig boehoe helemaal alleen (niet helemaal dan..) en fitzroy crossing daar is echt geen zak te beleven hoe kom je daar nou terecht!! Wanneer kom je terug eind mei toch?? Reef is volgende week hier SPANNEND!! Ik ben zo benieuwd hoe hij het vindt hier! In Nederland regent het weer als vanoudts dus geniet toch maar van de hitte! Dikke kus lis


  • 23 Mei 2007 - 21:06

    Hanne:

    Hoi! Ik heb u gesmst, maar blijkbaar nog steeds niet gsm-bereikbaar.. Af en toe mag je ook es uit de brousse komen, Sieghart! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Sieg op den buiten

Recente Reisverslagen:

15 Juli 2008

Het leven zoals het is: Bollywood

14 Juli 2008

Ahum

13 Juli 2008

Helsinki : CHECK!

06 Juni 2007

Sand In My Shoes

01 Juni 2007

Und jetzt sind wir wieder da!
Sieghart

Sieg op den buiten

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 54524

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2010 - 31 Maart 2014

Shanghai

01 December 2005 - 31 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: