Omheiiiiiiiining - Reisverslag uit Albany, Australië van Sieghart Michielsen - WaarBenJij.nu Omheiiiiiiiining - Reisverslag uit Albany, Australië van Sieghart Michielsen - WaarBenJij.nu

Omheiiiiiiiining

Door: Sieghart

Blijf op de hoogte en volg Sieghart

21 Februari 2007 | Australië, Albany

Beste lezer,

Vandaag heb ik een dag vrij van de boerderij.
Even een kleine voorstelling van de activiteiten daar:

De boer (Lindsay, ja dat is een man) woont op de boerderij samen met... zijn moeder. Het dichtsbijzijnde dorp is 62 kilometer verder, en dan bedoel ik 'straat met huizen langs'
De oude moeder is de meest irritante persoon die ik sinds lange tijd heb leren kennen. Het kost mij dan ook veel moeite om er niet eens een keer goed hard tegen te roepen.
Ten eerste zijn haar kookkunsten verschrikkelijk
Ten tweede krijg ik niet genoeg eten.
ten derde doet ze van die dingen als de tv-zender komen veranderen en dan terug weggaan.
ten vierde krijg ik haar niet geleerd dat ik koffie met melk en zonder suiker drink, en thee zonder melk en met suiker...
ik zou nog door kunnen gaan in enkele kwadraten, maar dat besparen we de overgebleven lezer.
Het werk is vooral 'fencing' met af en toe een afwisseling als schapenhoeder/vanger.


Wat hebben we tot nu toe geleerd?

Ik kan nu kilometers omheining van mijn hand noemen.

Ik heb hier de beschikking over mijn eigen auto, dus mijn rijkunsten zijn ook al aardig bijgeschaafd ( nog maar 1 spiegel afgereden...en dat was dan nota bene bij een mislukt Sebastien Loeb-manoeuvre)

Ik weet nu ook hoe het voelt om een kangaroo dood te rijden (het stomme 1.5meter hoge beest sprong recht voor de auto, ik kon niks meer doen buiten gas lossen en wachten)

Ik kan met succes een kudde van 1200 schapen van de ene wei naar de andere brengen (over de openbare weg dan nog! Met 3 chauffeurs die al wachtend toekijken of ik all dan niet een fout ga maken waardoor er duizend schapen gaan lopen) met dank aan de hond.
oh ja, en natuurlijk wou ik zo echt mogelijk zijn en heb ik daarvoor een lam in de armen genomen en het de tocht bespaard door het te dragen... Is er dan toch een Goede Herder?

Ik kan de hond Ted hier 'besturen' als het op hoeden aankomt
Go fo'ard ted, go fo'ard!
come back, come back
go around, AROUND!
en als er dan een schaap de dans drijgt te ontspringen een luidkeels GET 'IM BACK TED GET 'IM BACK!

Ik ben nu ook een bekwaam schapen teller (niet te verwarren met de slappverwekkende versie)

En dan tenslotte heb ik ook geleerd hoe ik samen met de hond 8 schapen en 5 lammetjes kan vangen en op mijn auto laden in een wei die dubbel zo groot is als Kessel Hei.
(dat doet men door kei hard te komen aanrijden en zo de schapen in paniek in een hoek te jagen en dan de hond er op af te sturen met de woorden GET 'IM DOWN!
En dan kom jij tussenbeide en sleep je het schaap op zijn poep naar de auto en hijs je het vervolgens met alle macht omhoog. (niet al te makkelijk, wetend dat het zo'n 50 kilo of meer weegt en niet echt zin heeft in wat ik van plan ben en zo uit alle macht tegenstribbelt.

zo, dat was even nodig.
tot binnenkort
het werk stopt daar deze vrijdag al, en zo ben ik daarna via Margaret River back in Perth.

Vele groeten en tot snel
mensen met een idee voor een terugkomstfeest: aarzel niet, gewoon doen. Ik wil zoveel mogelijk aandacht als ik terugkom.
altijd eigenlijk.

kus,

Sieghart

  • 21 Februari 2007 - 08:00

    Den Aandere:

    dingen om te doen met de herdershond:

    1) laat hem los op de irritante bomma(GET HER DOWN TED, GET HER DOWN!!!)

    2)Ooit ALi G the movie gezien? (Voor moest het schapen#@UK*N wat afgezaagd worden...)


    Luister maar snel naar uwe voicemail, het is de moeite...

  • 21 Februari 2007 - 09:48

    Valérie:

    Hey Sieg, een terugkomfeest...je komt dus nog terug?! Schapenhoeder, nice nice.
    Ik weet wel niet dat je met al je leuke ervaring in het hoeden van schapen, in ons klein Belgenlandje aan de slag geraakt...mss een idee om te introduceren bij de VDAB, jij kan dan mss de lesgever worden?! (-: en aangezien Lier een veemarkt boven een UNIF ooit heeft gekozen...Je weet maar nooit! Nu ben je een ECHTE schapenkop en dit terwijl je bent opgegroeid aan de Kesselseheide...dit zaait voor verwarring hoor! Ik denk niet dat er ook maar 1 Lierenaar zoveel ervaring heeft met schapen, nochtans wij Lierenaren worden schapenkoppen genoemd...klopt dus precies niet meer echt...soit, have fun nog ginder en voorzichtig é!!
    x x x

  • 21 Februari 2007 - 16:55

    Uw Minnares:

    Schat, k ben blij dat die bomma je tegensteekt want dan ga je veel liever terug naar dit druilerig landje komen!
    Dat terugkomstfeest en die aandacht zullen er zeker van komen, waarschijnlijk samen met uw vrouwtje met wie k ondertussen al veel heb afgesproken. Ze mist je en de kinderen zijn al groot aan t worden.
    Hou je taai daar op de boerderij en nog veel plezier in het verre kangoeroe-land!
    Dikke kus!

  • 28 Februari 2007 - 07:09

    Grien:

    Pijn, fysieke pijn...
    Merci maat,
    het had een pak minder interessant geweest zonder u!
    Veel sterkte mat het NIET temmen...
    Ik weet dat je het kan!


  • 04 Maart 2007 - 17:51

    De Tantes:

    Een leuk verhaal : wij hebben pas een 'fence' van 8m.laten zetten. Spijtig dat we niet op jou terugkeer gewacht hebben nu je volleerd fencezetter bent. En wij zouden de T.V. niet veranderen en weten wat je graag drinkt.
    En schapen hebben we niet zodat je het veel gemakkelijker zou hebben.
    Waar wacht je op om terug te komen? Of blijf je daar zodat we nog eens kunnen langskomen.
    P.S. Wij zijn ook in Albany geweest.

  • 09 Maart 2007 - 13:08

    Sieg:

    de oplettende lezer moet zich zonder twijfel verschrikkelijk geergerd hebben aan mijn taalfouten. Vooral de 'drijgt' vind ik zelf nogal beschamend. Mijn excuses

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Albany

Mijn eerste reis

Sieg op den buiten

Recente Reisverslagen:

15 Juli 2008

Het leven zoals het is: Bollywood

14 Juli 2008

Ahum

13 Juli 2008

Helsinki : CHECK!

06 Juni 2007

Sand In My Shoes

01 Juni 2007

Und jetzt sind wir wieder da!
Sieghart

Sieg op den buiten

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 54518

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2010 - 31 Maart 2014

Shanghai

01 December 2005 - 31 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: