! - Reisverslag uit Shanghai, China van Sieghart Michielsen - WaarBenJij.nu ! - Reisverslag uit Shanghai, China van Sieghart Michielsen - WaarBenJij.nu

!

Door: Sieghart

Blijf op de hoogte en volg Sieghart

25 Augustus 2010 | China, Shanghai

Goedendag iedereen!

Na 1,5 weekje (Shanghai) dacht ik dat het tijd werd voor een eerste update met bijhorende foto's (voor diegenen die geen Facebook hebben)

Het welkomsdiner was er eentje om niet snel te vergeten; vooral vanwege te vele lekkernijen!
Zo werden er gesneden varkensoren met gefermenteerde ganzeneieren, kwallen, kippenhoofden en andere niet gespecificeerde substanties geserveerd. Mmm En het toppunt was dan nog dat je dit alles moest doorspoelen met Heineken, bah! ;-)

Maandag dan direct aan de slag op het hoofdkantoor, maar alles ging nog wel op een lekker relax tempo (nog steeds eigenlijk)
Eerst het verplichte nummertje, de rondgang der collega's en de kennismaking met alle medewerkers op het HQ. En ja, dat was moment om te checken of er ook mooie Duitse meisjes werken. En ja hoor!

De rest van de dag hebben we de winkelplannen bekeken en de afdelingen verdeeld. Ik wordt verantwoordelijk voor Foto en een deel Accessoires. Jeuj!
De winkel zelf hebben we dinsdag bezocht, wat een kanjer! En dat op de op één na duurste winkelstraat van Shanghai. De Meir verdwijnt in het niks...
Er is nog wel enorm veel werk, maar het team dat er nu in werkt heeft er wel een tempo inzitten, dus dat komt goed!

Vanaf 1 september beginnen we echt met de inlading van de goederen, en tot dan is het werken op het gemak!
Momenteel is het vooral trainen van het nieuwe computersysteem, het verschil met het Europese systeem is nogal groot. En dat is zelfs nog een understatement.
Morgen en overmorgen volgen we een soort inburgeringscursus omgaan met Chinezen :-)
De lokale Manager Foto die ik moet coachen luistert trouwens naar de ronkende naam Jacky Fan!

Ale, hier laat ik het voorlopig bij, tot de volgende update!

x
Sieghart

  • 25 Augustus 2010 - 14:53

    Zanger Zonder Naam:

    Ik Word
    Jij Wordt
    Hij wordt

    ;-) Tja, int chinees zalt beter gaan he

    Cheers

  • 25 Augustus 2010 - 14:54

    Astrid:

    Tof! Een inburgeringscursus klinkt wel toepasselijk ja! Succes, en rustig tot 10 tellen

  • 25 Augustus 2010 - 14:57

    Schaamrode Wangen:

    Ja, die joekel van dt fout zag ik ook te laat, ik ben in schaamte gehuld.
    Mijn excuus: ik was naar het steengoede solodebuut van Kele van Bloc Party aan 't luisteren terwijl ik schreef...

  • 25 Augustus 2010 - 18:14

    Moeders:

    Ja, ik dacht net: 'hij schrijft niet slecht, die zoon', toen ik die t te veel zag staan. Er staat er trouwens ook ergens een te weinig. Zoek maar eens!
    Enne...dan ben ik toch niet de enige dinosaurus die niet op facebook wil zitten.

    Heel veel liefs!

  • 25 Augustus 2010 - 18:26

    De Meester :

    ik wordt... moet zijn: ik word!
    de foto's geven een goed idee van Shanghai.

    gr....

  • 26 Augustus 2010 - 09:08

    Uw Minnares:

    Een sjans da ge op de metro een goeie kop boven de rest uitsteeks zodat ji t ni bent die onder een ander zijn oksel staat haha. Klinkt lekker daar met de kwalletjes en die schildpadjes zul je toch eens moeten proeven hoor. Wat ben ik blij dat ik in Thailand zit waar t eten 'normaal' is.
    Zou je ook niet van het lokale volk proeven in plaats van weer op een Europese te vallen?
    Veel plezier met het inburgeren!!!
    XxX

  • 26 Augustus 2010 - 17:08

    Polski:

    Hebt ge al ogen zien opengaan? Rrrrrrrrrrr

  • 31 Augustus 2010 - 10:50

    Little Child:

    Wees blij dat je nog geen das hebt moeten eten. Het kannibalisme is daar nog niet van de lucht heb ik mij laten vertellen...

    Sorry ok, ben gewoon een beetje afgunstig.

    Ja ik heb ook gevoelens!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Shanghai

www.mediamarkt.cn

Recente Reisverslagen:

10 September 2010

Big City Life II

25 Augustus 2010

!

15 Augustus 2010

Aangekomen!
Sieghart

Sieg op den buiten

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 54467

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2010 - 31 Maart 2014

Shanghai

01 December 2005 - 31 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: